Status video i drivhuset den. 16 august 2011

Var lige tilbage og ser de video'er fra juni måned nej hvor var det flot i drivhuset :-) - lige nu hersker der mere eller mindre lidt kaos, da planterne prøver at komme i form igen efter angrebet. Det er lidt fantastik at se hvor hurtig det er muligt at få agurkerne på rette spor igen, har været hjemme i en uge og allerede nu skyder agurkeplanten som besat og udvikler agurker langt hurtigere en de nogensinde har gjort. Men der er masser af spindemider på bladene, og de 3 mini agurkeplanter i spande er ved at bukke under for angrebet, havde slet ikke held med de skåle rundt om agurkeplanten som jeg havde købt pokkers!

Nå men er super glad for mit fluenet opsat under tagvinduerne, så er der rigtigt god kontrol med hvad der kommer ind og ud  - kan kun anbefales når du har et lamel vindue, så den nedsatte luftstrøm kan blive udlignet via lamel vinduet(er super) . glæder mig helt vildt til næste år, at afprøve om jeg kan holde rovtægerne inde i drivhuset.

3 tomatplanter er gået op i hat og briller, lusene fik dem ødelagt med deres honning dug, regnede ikke med at planterne kunne bukke under. Den tomatplante der har klaret det bedst er Evita sherry - har ikke lige hørt om den før, men lusene har næsten ikke rørt den og tomaterne er super i smag ikke helt så søde, men de smager af noget. De andre tomatplanter har lidt rigtigt meget og er først nu ved at sætte nye tomater oppe i loftet.



Har fældet et hyldebær træ udenfor drivhuset - er bange for at det er medårsag til mine voldsomme angreb i drivhuset, da det selv er bukket under for luse angreb( de sorte) men tror de har tiltrukket mere end det.
Mine 14 grantræer bliver  også fældet efter 50 år tro tjeneste - de bliver angrebet af sort lus hvert år.




Kommentarer

  1. Tak for din lille og informative video fra drivhuset. Jeg kan trøste dig med at mine agurker for længst er blevet smidt ud pga af Spindemider, men tomaterne er der stadig, selvom de efterhånden ser sølle ud. Tilgengæld har jeg de bedste vindruer jeg har haft... Har du ingen drue i dit hus??

    Mvh
    Jesper
    http://haveblogs.blopspot.com
    http://www.9haven.dk

    SvarSlet
  2. Hej jesper

    Håber jeg finder den ultimative løsning på problemet spindemider - kan mærke jeg har fat i noget af det rigtige

    jo jeg har en nydelig schuler fra sidste år - man kan se klaserne i bagrunden på video'en :-) - synes dog de er lidt syrlige ?

    Men glæder mig over at dine er lige i øjet.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Tomater tidligt

Mos og alger på fliser og belægning

Tomat erfaringer af Camilla Plum